onsdag den 18. februar 2009

Le Puy linser...

Hvis man ikke er vild med linser, men gerne vil lære at spise dem, er her de perfekte 'begynder-linser'. De er ikke så store som alm grønne linser og ikke så melede i teksturen. De skal ikke udblødes for brug, som de fleste andre bælgfrugter. Kog dem lige netop møre i letsaltet vand (ca 15 min) og brug den i salater, gryderetter og supper. Kan også koges meget møre og blendes med hvidløg, olivenolie og krydderurter til en lækker linse-dip.

Kan købes i Coop´s butikker.

Her yderst til højre som linsesalat m/gulerod, porre & rosmarin i hvidløgs & citronmarinade

4 kommentarer:

Irene sagde ...

Det er nemlig helt rigtigt:-) Jeg bryder mig ikke så meget om linser, men disse kan jeg godt få ned. Fin madblog du har! Mad er én af mine andre store interesser. Min mand er bromatolog og beskæftiger sig hele tiden med mad - prøv at tage et kig på hans blog : www,Michaels kulturdiffusion.blogspot.com og se hvordan han laver pizza til mig :-)

Malou Klidmoster sagde ...

Hej Irene.
Velkommen til :-)
Linser er virkelig noget der kan skille vandene. Entne elsker man eller hader dem. Tak, jeg er også rigtig glad for min blog (blogge). Jeg vil lige kigge forbi den mand senere, det lyder spændende.
Mvh Malou

Mi Confesión sagde ...

mmmh hvor er de billeder bare lækre;)!!

/ Mi Confesión

Malou Klidmoster sagde ...

Hej Mi Confesión
Tak skal du ha´ :-)
Glad hilsen
Malou