fredag den 23. juli 2010

Kirks letost med hvidløg...

Efter mange år som inkarneret oste-hader har jeg lagt stilen om. Der er nu oste som jeg ligefrem nyder at spise. Feta, mozzarella, parmesan og et par andre er sluppet igennem nøglehullet aka smagsløgene. For nyligt lærte jeg så at spise flødeost og troede at økologisk Philadelphia var det bedste på markedet. Men så var det jeg smagte den her: Kirks letost med hvidløg. Som ekstra bonus inderholder den 10 g fedt pr. 100 g. Det giver en fedtenergiprocent på ca. 60%, hvorimod Philadelphiaen med sine 24,5 g pr. 100 g er helt oppe at ringe på 90%.

Selv om osten indeholder mindre fedt er den stadig smørbar og cremet. Den smager mildt af både fløde, krydderurter og hvidløg. (Kvickly Extra 18,95,-)

I dag brugte jeg den til min frokost. Et sandwichbrød blev smurt på både over og under med et tyndt lag. Fyldet var iceberg, røget vildlaks, French's sennep, gul peber og agurk. I aften vil jeg bruge osten som fyld i et par svinekoteletter, rørt med basilikum og oregano.

Ingen kommentarer: